Bijna de helft van de Nederlandse volwassenen geeft aan het niet prettig te vinden om naar de tandarts te gaan en wat zenuwachtig te zijn. Angst wegnemen zit soms in kleine dingen: uitleggen wat er gaat gebeuren, geen onverwachte handelingen uitvoeren en tijd nemen om te luisteren.

Bang voor de tandarts

Bent u bang voor een bezoek aan de tandarts? Laat het ons gerust weten. Wij reserveren zodanig extra tijd voor uw behandeling zodat u stapsgewijs kunt wennen aan de behandeling. Wij geven u voldoende aandacht en helpen u door bij elke handeling uit te leggen wat er gaat gebeuren.

Angst kan komen doordat u het gevoel heeft geen controle te hebben over wat er gebeurt. En dat is logisch, want iedereen heeft behoefte aan controle. Laat u goed informeren over de behandelingen, over wat er gaat gebeuren en waarom. En misschien vindt u het prettig om in de spiegel mee te kijken tijdens de behandeling.

Pijnloze behandeling gebit

Heeft u angst voor pijn bij de tandarts? Met de huidige tandheelkundige techniek kunnen de tandartsen van Mondzorgcentrum Wiranto & Go vrijwel elke gebitsbehandeling pijnloos uitvoeren. Heeft u angst voor pijn bij de tandarts? Met de huidige tandheelkundige techniek kunnen de tandartsen van Mondzorgcentrum Wiranto & Go vrijwel elke gebitsbehandeling pijnloos uitvoeren. We zijn gevestigd in Almelo (nabij Aadorp, Wierden, Zenderen, Nijverdal, Borne, Vriezenveen, Rijssen, Hengelo en Enter).

Tips die u kunnen helpen

• Maak een controleafspraak voor uw gebit, waarbij u met de tandarts afspreekt dat deze afspraak alleen bedoeld is om kennis te maken en een eventueel behandelplan te bespreken.
  • Laat u goed informeren over de behandeling die u krijgt. Misschien vindt u het prettiger om in de spiegel mee te kijken tijdens de behandeling.
  • Spreek eventueel met de tandarts een teken af, zoals het opsteken van uw hand, waarbij de tandarts de behandeling even onderbreekt. Zo hebt u het gevoel dat u controle houdt over de behandeling.

Liever gelijk persoonlijk contact? Neem gerust zelf contact op.

Afspraak maken of eerst even praten?

Vraag een gesprek aan. Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.